lördag 27 juni 2009

Porsches semesterplaner


Lördagsfrukosten har, precis som vanligt, avnjutits framför TVn. Fantastiska serien Pole to Pole visas på kanal 9 på lördagförmiddagarna, och det är helt eneklt för bra för att missas. Jag har inte sett serien på många, många år, och Michael Palin är en av mina favoriter bland TV-personligheter.
Idag var han bland annat på safari i Kenya och tittade på lejon. Porsche, som låg på min stickning bredvid oss i soffan avslöjade då sina semesterplaner. Eftersom han oftast inte får följa med oss när vi åker bort så har han planerat en egen resa för sommaren. Han ska åka på safari och hälsa på lejonen och äta sebra med dem. Det förklarar varför han har studerat min resväska så noga de senaste veckorna... Han tvättade sig noga efter att han berättat det här, så jag antar att han planerar att åka snart. Något datum ville han inte avslöja. Vi ska åka till Uppsala och träffa Davids familj idag, så det kan hända att Porsche åker vidare därifrån i morgon. Jag ska se om jag kan övertala honom att stanna hemma istället. Han har ju inget pass och ingen uppfattning om pengars värde (en sak kostar en peng i Porsches värld), så jag är lite orolig att han inte skulle komma så långt och jag vill ju inte att han blir strandad någonstans halvvägs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)