torsdag 5 november 2009

... snön ligger vit på taken...

... Anna äter frukost utan maken.

Nä, så illa är det inte. För det första brukar David ha gått till jobbet vid den här tiden i normala fall. Nu kom han ju aldrig hem i går kväll, så i princip har han inte gått hemifrån till jobbet alls i dag.
För det andra så är det mer en kombination av is och frost på taken. Med tanke på hur det blåste i går kväll så är det väl inte omöjligt att det for nåt snöblandat regn i luften under natten.
Jag har stickat ca 15 cm på andra framstycket nu på morgonen. Det blir inte lika mycket fel som det blev på eftermiddagen i går. Av någon konstig anledning brukar det gå bättre att sticka tidigt på morgonen än på kvällarna.

Det blev sängen och läsning igår kväll. Porsche fattade inte riktigt att det var sovdags, så han klättrade runt på möblerna i sovrummet innan han somnade.Men nog var han morgonpigg ändå i morse. Nån timme innan väckarklockan ringde kravlade han upp på mig och tyckte vi skulle kela lite. Och strax innan väckarklockan ringde vaknade jag till av att han slängde den numera väldigt slitna leksaksråttan i huvudet på mig... Men om man sover hela dagarna så är det kanske inga problem att vara så morgonpigg.
Just nu ligger han i mitt knä och vilar hakan på min vänstra arm. Lite svårt att skriva, men väldigt mysigt. Mattes goskisse. :)

2 kommentarer:

  1. Vad gör man inte för de små liven. Låter ungefär som här. Man är ju bara till för dem, eller hur...

    SvaraRadera
  2. The Willow Fairy:

    Jo, så är det. Det är Porsche som bestämmer här, det har han gjort klart för oss för länge sen.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)