onsdag 25 november 2009

En hemlig stickning klar

Då var jag klar med ett av de större hemliga projekten. Mönstret var lätt att memorera och garnet riktigt trevligt. Först var jag inte helt säker, men nu när jag maskat av och stickningen är blt och uppspänd är jag riktigt nöjd. Det var ett sånt där mönster som verkligen måste blockas för att komma till sin rätt. Porsche tyckte att det såg riktigt spännande ut när jag låg på golvet och rättade till kanterna, så han bestämde sig för att hjälpa mig lite... Som tur är så är det ingen kattallergiker som ska få den här saken...

Jag tog en tur ner på stan för att köpa ett nystan Safran till så att mammas kofta kan avslutas. Som så många gånger förr när man kommer in i en garnaffär så var det inte det enda jag kom ut med. Lite kompletteringar till julklappar som ska tillverkas. Det kliar i fingrarna, jag vill gärna hugga in på de nya grejerna, men jag har mammas kofta och en annan påbörjad julklapp att göra klart först. Jag behöver de stickorna till andra projekt om inte annat... Alltid en bra motivation.

På väg hem tittade jag in på Hela Människan för att se vad de hade för spännande. Hittade en Helly Hansen-kopia (en tröja alltså), knallorange som sig bör, i storlek XL. Tyvärr orkade jag inte fråga om något pris... Hade blivit en bra julklapp annars. "Lite" för stor för mig. Nu ångrar jag mig ju så klart. Det kan hända att jag går en promenad igen i morgon och tittar in på Röda Korset också. Det kan finnas riktigt roliga böcker om man har lite tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)