tisdag 10 november 2009

Förlängd helg

En helg av stickning, familjemys, pyssel och skratt.

Gravdekorationer av mossa bands och lades på gravar. Mamma och jag sov hos mormor och morfar en natt. Pappa firades med favoriträtten köttbullar, potatis och gräddsås på farsdag.


Brorsan bestämde sig för att lära mig att spela gitarr... Så nu har jag fått i läxa att lära mig den ena gitarrstämman på Fade to black (Metallica), han ska lära sig den andra, så ska vi spela den tillsammans i slutet på året. Han mer eller mindre tvingade mig att låna hans ena gitarr, så den står här nu. Någon förstärkare har jag inte lånat, men det känns som om det kan gå ändå. Gitarren är viktigare för att målet ska uppnås.






Jag hade tänkt åka hem på söndagen, men sen kom brorsan och jag på att vi kunde hälsa på vår syster och systerdotter på måndagen. Sagt och gjort. Jättelängesen jag träffade dem, så det var kul att se dem. Matilda växer så det knakar, hon blir tre månader idag. Får träffa henne om knappt tre veckor när vi ska på ett dop. En kusin fick barn i juni, och nu ska Moa döpas. Det är många som får barn nu. En annan kusin ska få barn i slutet av december om jag inte minns fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)