torsdag 19 november 2009

Ruggigt

Det är riktigt ruggigt här idag. Kanske borde jag dricka te för att värma mig, men jag är så kaffesugen nu...
Pratade med min bror i telefon idag. Länge! Vi har lite gemensamma framtidsplaner, så vi pratade en del om det, och om en massa annar oxå. Våra planer vill jag inte skriva för mycket om, men det kan bli riktigt bra, den saken är klar.

Jag har ägnat någon timme åt att korrekturläsa ett examensarbete som klasskompisen och vännen Susanne håller på med. Om litteratur som berör träd har hon skrivt, eller snarare bristen på bra trädlitteratur. En bra bok om träd som berör fler punkter än vilken zon och hur trädet ser ut efterlyses! Det finns många böcker om träd, men ingen av de Susanne granskat innehöll all information man vill ha när man ska välja ett träd till sin trädgård. Och just träd är ju rätt svåra att flytta på om de skulle placeras fel, och en del kan ju bli ganska gamla... Så man måste tänka långt fram i tiden när man planterar, men om man då inte vet hur fort trädet växer till exempel så är det ju lite svårt...

Wow! Martha Stewart har en garnspecial med stickade och virkade saker idag, just nu på kanal 9! Jag är inget fan av henne annars, men idag ska jag ägna henne lite tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)