torsdag 12 november 2009

Bloggtorka

För tillfället råder bloggtorka. Jag kommer inte på nånting intressant att skriva om överhuvudtaget. Jag stickar lite, spelar lite gitarr, lyssnar lite på musik, sysslar med diverse hushållsbestyr och funderar en massa. Inget spännande att dela med mig av alls... Om jag inte ska föra rena dagboksanteckningar, men jag tycker redan nu att det kanske blir lite väl mycket sånt.

Porsche satte sig på min väska fredags och frågade om det verkligen var nödvändigt att åka bort nu igen... När han fick veta att han skulle få vara hemma med husse blev han nöjd.

Jag fick med 200 g grafitgrått ullgarn från mamma. Egentligen är tanken att jag ska sticka en halsduk till min far. Men jag är så sugen på en trekantssjal till mig själv... Garnet är jättemysigt och det skulle nog passa perfekt till något snyggt spetsmönster... Den sjal jag använder mest nu är en svart jag fått av mamma för några år sen. Jättemjuk och gosig i ett fluffigt akrylgarn. Det skulle vara kul att ha en mysig jag gjort själv... Jag har en virkad i vitt ulgarn, men den är stickig... Och jag är inte seciellt känslig för saker som kliar och sticks. Jag var det när jag var liten, men det har växt bort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)