söndag 30 maj 2010

Världens bästa mamma!

Eftersom jag råkar ha världens bästa, finaste och coolaste mamma (hoppas ingen blir besviken, ni är säkert också bra, men min mamma är bäst!) så måste jag ju inleda det här inlägget med Grattis på morsdag! Jag hoppas att du inte blir ledsen för att jag inte kommer och grattar personligen, men du vet hur tillvaron ser ut just nu. Tobias har lovat att han ska göra en tårta i alla fall. Honom är det ordning på!

Så för att fira morsdag så... Åkte jag, David och lillebror Tobias till Västerås för att kolla på flygplan. Mycket logiskt! Det råkade vara flygdag där med lite moderna och lite gamla flygplan som brummade runt i luften och visade upp sig.
En tjusig Spitfire, en tredäckad Fokker, Vampire och Gripen bland annat. (Spitfire och Gripen på fotot)
När jag var liten var det ofta flygplan från F16 som flög över huset så fönsterrutorna skallrade. Då var det Draken och Viggen, och jag var väl runt fyra år när jag lätt kunde identifiera dem... Så just ljudet av jetmotorer, helst med tänd efterbrännkammare, blir jag väldigt nostalgisk av. Lite smånördig är jag kanske, men det står jag gärna för. Att se de riktigt gamla planen är häftigt, men mina favoriter är nog jetplanen. JAS i all ära, men Flygande Tunnan och Lansen är nog lite coolare. Tunnan ser så himla klumpig ut på marken, men i luften är det en helt annan sak. Ljuvlig!

5 kommentarer:

  1. Tack!!! För gratulationen och alla de fina orden. Fick torka en liten tår ur ögonvrån. Om jag fått välja hade jag hellre tillbringat dagen med er i Västerås än på jobbet, men det är som det är ;)
    Många kramar/mor

    SvaraRadera
  2. Tårtan blev inte vacker, men god ;)

    SvaraRadera
  3. Btw, säg till om du vill ha mera bilder från idag. Vart kanske inga direkta höjdare, men lite i-luften-bilder blev de iaf.

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte alls identifiera olika militärplan eller så men jag hade gärna varit där! Det är nåt visst med flygplan!

    SvaraRadera
  5. Mamma: Vi hade hellre haft dig där än på jobbet också... Men det var ju ingen Tunna i luften, så du missade inte det iaf. ;)

    Broder: Det tror jag säkert. Du är bra på at baka.

    Mia stickar: Jag kunde mycket mer för några år sen, men jag har glömt en hel del... Jag var aktiv inom Lottorna och sprang omkring på bland annat fd F16, så jag kan ju betydligt mycket mer om militära än civila plan. Men visst är det nåt speciellt med flygplan!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)