måndag 24 maj 2010

Stilla kväll


Efter att ha plockat bland en hel del som ligger sparat i små (ibland rätt stora om jag ska vara ärlig) högar lite överallt i lägenheten var det skönt med en kvällspromenad. Det är inte alls lika varmt som det varit någon vecka, men det var bara skönt. Klarblå himmel, sol och så där lagom svalt som det ska vara en försommarkväll. Varmt och fuktigt väder är inget för mig... Värme är trevligt, med när det blir fuktigt och kvavt trivs jag inte alls.

Jag fick ett sånt där "slänga allt onödigt skräp"-ryck och röjde mitt skrivbord från gamla modemagasin och matteblock (varför envisas jag med att spara fullskrivna kollegieblock med matteuträkningar? Jag hittade säkert 8-10 stycken på vinden hos mamma och pappa...), jag drog ur alla sladdar och bar bort min gamla trasiga dator så att jag skulle kunna få plats med laptopen där och faktiskt använda skrivbordet till nåt mer än förvaring... Nu måste vi fixa lite innan jag kan sitta där och använda internet, men ändå. Det var rätt skönt att få bort "skrutten" därifrån. Nu ska den bara transporteras till återvinningssället, tillsammans med en del andra trasiga elprylar vi har liggande. Det blir liksom aldrig av att åka iväg när vi har tillgång till bil. Men jag hoppas vi kan bli av med skräpet snart... Rummet där vi har datorerna (eller det i alla fall är tänkt att de ska vara) liknar mer ett förråd för tillfället, men jag hoppas vi kan ändra på det. När vi flyttade hit för flera år sen tänkte vi att det skulle bli datorrum/gästrum, men det har liksom aldrig blivit klart där inne.

4 kommentarer:

  1. Vilken rofylld bild. Här på min väg grävde en bonde en fågelsjö för 1,5 år sedan. Dit går vi ofta och smyger på alla fåglar. Det är så avslappnande att bara stå där och titta.
    Hm, känner igen det där med idé och handlign. Är likadant med mitt sk datarum/gästrum.

    SvaraRadera
  2. Det är något väldigt rogivande med vatten. Oftast är det jättefint längs just den där stigen, och den klarblå himlen och att det var helt vindstila igår gjorde ju inte saken sämre. Det finns dammar av olika storlekar sen gruvan var igång överallt här i trakten, och våra promenader går ofta förbi ett par stycken av dem.

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart när man får tummen ur att slänga/avyttra en massa grejer. En befriande lättnad infinner sig - åtminstone i mitt sinne.

    SvaraRadera
  4. Det är jätteskönt att bli av med grejer man inte har användning för. Jag är bra på att samla på mig saker, och David är ännu sämre på att slänga saker så vi har rätt mycket onödiga "kan vara bra att ha"-saker. Men det är som sagt väldigt skönt att rensa upp!
    Bland garnerna har jag ju mitt mormorsrute-projekt som tar hand om en massa akrylrester som jag inte skulle använda annars. Men slänga garn?? Och att ge bort smånystan känns snålt på nåt vis. Bättre att faktiskt göra något av dem nu när jag ändå samlat på mig en massa.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)