onsdag 5 maj 2010

För precis ett år sen...

För precis ett år sen var jag, mamma och mina syskon på väg hem från en Metallica-konsert. Det känns väldigt längesen, men ändå kan jag fortfarande känna det förväntansfulla pirret och lyckoruset när jag hör låtarna från spelningen. Metallica spelar alltid in sina konserter, och ett par dagar senare finns de att ladda ner mot en liten slant (men alla som var i Globen 4/5 fick ladda ner den spelniongen gratis, som plåster på såren för att de skjutit upp allt 8 veckor. Tack för det! :) ). Tyvärr inte många band som gör så, men jag hoppas att det blir vanligare och vanligare.
I sommar bär det av till Sonisphere för att se bland andra Iron Maiden. Tyvärr ställer Heaven and Hell in den
spelningen. Deras sångare kämpar mot cancer i magen, och enligt vad jag läst idag så har han blivit sämre den senare tiden. Trist att vi missar dem, det var ett av banden jag verkligen sett fram emot. Men att han är så dålig är ju självklart tråkigare... Ronnie James Dio är en legend, en liten man med stor röst... Och den som införde devilhorn-handtecknet i heavy metal. Italiensk vidskeplighet (att ge någon, eller skydda någon, från det onda ögat med det tecknet) blev en av de mest kända symbolerna för hela kulturen kring heavy metal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)