söndag 12 juli 2009

Semester

Nu när David har semester blir det glesare mellan inläggen här på bloggen. Om en vecka ska vi åka bort tillsammans med resten av hans familj, så då kommer inga nya inlägg här på ett tag. men innan dess ska jag ta mig i kragen och försöka publicera nånting varje dag i alla fall.

Semester var det ja... Hittills kanske inte vädergudarna visat sin soliga sida, men det kan ju ändra sig. Skurar mest hela dagen idag, men framåt kvällen såg det finare ut. Det gav oss möjlighet att spela minigolf. Det gick riktigt bra för en gångs skull. Alltså: Det gick lite risigt för David, vilket gjorde att han bara vann med en poäng (70-71, 18 banor att spela på. 18 blöta banor...).

Under regnskurarna har vi suttit inne och haft det bra. David har spelat en del SimCity och jag sitter bredivd honom och stickar då. Rätt skönt att bara vara i samma rum och småprata när man känner för det. Jag har börjat på de här sockorna i ett blekgrönt garn. En okänd ullblandning. Jag fick två 50 g- härvor från mormor för ett tag sen, och de råkade ha rätt stickfasthet. De blir riktigt mysiga, ett roligt och enkelt mönster. Roligare skaft än de vanliga resårskaften. Blir rätt fort trött på att sticka såna om jag inte gör en massa ränder.
Inga tjocksockor att ha i vinterkängorna, men härliga att tassa omkring i inne med mina frysna tår om vintern. Kommer säkert att sticka fler sockor med det här mönstret, bara jag letar reda på ett bra garn i gömmorna. Roligare skaft än de vanliga resårskaften. Blir rätt fort trött på att sticka såna om jag inte gör en massa ränder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)