torsdag 9 juli 2009

Klart som... flädersaft!

Jag har just silat upp flädersaften och hällt upp den på flaskor. En salig blandning av flaskor dessutom. Tom vinflaska, glasflaskor från Kupan och en Jack Danielsflaska. Jag måste samla på mig mer snygga flaskor märker jag, annars kommer jag att inte ha något roligt att hälla upp saft i resten av saft- och syltsäsongen. För jag vägrar att ta pet-flaskor. Tomma vinflaskor är helt ok, men inte pet-flaskor. Hemkokt saft ska hällas upp i glasflaskor, så är det bara.

Provsmakat saften har jag också självklart. Den smakar mycket mer citron än vad mammas saft brukar göra, men det gör ingenting. Det blev jättegott! Jag ska nog ta med en flaska när vi åker på semester med Davids familj. Mamma har ju lovat att frysa in mer blommor åt mig så att jag kan göra mer saft senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)