fredag 17 juli 2009

En sån där dag...

Då var det dags igen... De där dagarna varje månad när jag bara vill dra täcket över huvudet och vakna glad och pigg ett par dagar senare. Eller begrava mig under en filt med en stor mugg te och titta på mysfilmer och gråta. Varje stickning jag börjar på blir max fem centimeter innan den froggas och blir något nytt. Som oxå froggas... Inget tålamod, ständigt rastlös och inte inspirerad att göra nånting överhuvudtaget. Urk... Jaja, bättre att vara pms-ig den här veckan än nästa, om man ska se positivt på tillvaron.

Pratade med mamma för nån timme sen. Hon åker genom Sala i jobbet idag, och har hon tid så skulle hon titta in en kort stund. Jag hoppas hon hinner, lite mammatid brukar pigga upp mig när jag är så sånt här humör. Jag åker till dem ikväll ser det ut om just nu. Porsche ska få åka på sommarkollo en dryg vecka. Troligen sover jag bara där, plockar fläderblommor i morgonbitti och åker tillbaka hit ganska tidigt. Fläderblommorna ska frysas in, tänkte göra mer saft senare i höst när den senaste satsen tagit slut. Vi har inget bra ställe att förvara saft och sylt på, så jag kan inte göra såna mängder som jag egentligen skulle vilja. Kylen är inte så stor, och någon matkällare har vi inte. När vi väl flyttar till hus vore en bra jordkällare lite välkommet som ett växthus i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)