måndag 6 juli 2009

Kottkrig och doktor Klimke

Vi fick ett infall och åkte upp till mina föräldrar och hälsade på i helgen. Vi gjorde väl inget speciellt egentligen. Vi plockade smultron i lördagskväll. Det var lite tidigt än, men vi hittade ett par deciliter bär i alla fall. Jag plockade de första blåbären också, och konstaterade att om det blir som det ser ut i skog och mark nu kommer det att bli ett bra blåbärsår. Härligt!

På söndagen tog vi med lite matsäck och åkte ut i skogen, jag, David, mamma, pappa och min bror Tobias. Det var inte överdrivet varmt, men i gläntan där vi satt är det ändå gassande sol. Jätteskönt! Vi pratade om allt och inget och bara hade det bra. Ett kottkrig bröt ut, och efter ett tag sprang David och Tobias omkring med sittunderlagen som skydd mot de små projektilerna som flög kors och tvärs.


Idag roar jag mig med städning. Vi fick skjuts hem av Tobias igår, så vi kunde ta med ännu mera garn och en bokhylla hem. Det behövdes, jag har för mycket böcker som inte hade någonstans att bo...
Städning är kanske inte det mest roliga man kan ägna dagen åt, men jag får sällskap av doktor Klimke. Jag har lånat en CD-bok av mamma igen, Från doktor Klimkes horisont. Ännu en Håkan Nesser med andra ord. En novellsamling den här gången, och bara ett fåtal skivor jämfört med de andra böckerna jag lyssnat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)