lördag 18 juli 2009

Kryp av olika slag

Porsche har haft fullt upp i natt. Han har liksom inte tid att sova när det flyger så mycket mygg, flyn och flugor i luften... Tyvärr har han missat några myggor som har surrat runt mitt huvud istället... Att ett så pass ynkligt ljud kan vara så irriterande! Några timmars sömn fick jag i alla fall, trots att jag inte unnar mig någon sovmorgon. Tänker gå och lägga mig skapligt i kväll istället.
Gick en tur till i trädgården och plockade en bukett som pappa och jag åkte till farmor och farfars grav med. Det känns som om jag vill åka dit nån gång ibland och hälsa på.
Har just varit ute och plockat ytterligare 50 klasar fläderblommor, men det var svårt att nå tillräckligt många. De flesta fina sitter högst upp i toppen på buskarna nu, och jag är inte direkt 4-5 meter hög... Men det blev tillräckligt många till slut. Nu har bladlösen också hittat buskarna, och även om det absolut inte var lika många som det kan vara vissa år så var det riktigt svart på några ställen. Gott om myror som kalasade på honungsdagg var det också. Jag tror inte att jag har så många med mig i burken hem, men en och annan skulle jag bli förvånad om de inte smitit med...
Det är snart dags att åka igen, pappa ska skjutsa mig till tåget om 15 minuter ungefär, borde nog äta nåt innan dess, annars kommer jag att vara både trött och hungrig när jag väl kommer hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)