torsdag 2 juli 2009

Rutigt


Som jag skrev tidigare så fick jag ju en hel del garn med mig hem från Uppsala i söndags. I går kväll påbörjade jag nästa garnprojekt, den här gången virkar jag faktiskt. Klassiska mormorsrutor i brunt, rosa och naturvitt i olika kombinationer. Ett ljuvligt mjukt bomullsgarn. Vi får se om garnet räcker så långt som jag hoppas, annars får jag göra något annat än den planderade babyfilten av dem. Inte en filt till min syster den här gången, jag har tänkt spara filten för eget bruk. Nån gång inom en inte alltför avlägsen framtid ska den väl komma till användning hoppas jag.

Jag har just tittat till odlingarna på balkongen också. Det grönskar och växer. Luktärterna börjar sätta fart ordentligt nu, även om jag inser att jag kanske skulle sått dem ett par veckor tidigare än jag gjorde. De har växt förbi de första stödpinnarna (grillspett av bambu är bra till mycket), och ilken dag som helst ska jag ge dem några snören att klättra vidare på. Det sitter redan en krok i väggen en bra bit upp så jag täntke fästa några snören i den ner till krukan.
Det kanske ser lite underligt ut med en röd skurhink bland växterna, men det finns en anledning. Jag har alltid vatten står på balkongen för att det ska finnas tempererat vatten att vattna med. Bättre för växterna är för kallt eller för varmt vatten ur kranen. Kan man skämma bort balkongväxterna så ska man. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)