lördag 11 juli 2009

Löss

Egentligen var det väl bara en tidsfråga, men nu har lössen kommit till balkongen. Det är ju skyddat och fint här uppe, och några naturliga fiender kan jag inte påstå att det kryllar av. Jag gick ut och skulle ta de första rädisorna och några små blad mangold till middagen, och vad hittar jag då på sallaten om inte ett gäng gröna kryp som kalasar på härligheterna… Jag har gått igenom odlingarna och inte hittat angrepp på fler ställen, men det är illa nog. Någon såpa hade vi så klart inte hemma, men jag klämde igen de löss jag såg och idag har de fått en dusch såpvatten med några droppar rödsprit. Tur att det är mulet idag, för odjursbekämpning och solljus är ingen bra kombination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)