söndag 19 juli 2009

Mera kakbak!

Jag kan helt enkelt inte låta bli, jag har bakat igen. Både bröd och kakor. Mums! Den här gången gjorde jag mina vanliga cockies, smaksatte med kokos, mörk choklad och hackad mandel. Det blev en ganska mild kokossmak, inte så där överväldigande som det kan bli ibland.
Mamma tittade in här idag igen, hon hade mer tid den här gången än frra, så vi satt och drack kaffe och pratade om allt möjligt. Mysigt.

David kommer hem lite tidigare än det var tänkt, och det är ju inte helt fel. Även om jag inte hunnit göra så mycket om jag tänkt här hemma... Som vanligt.

Jag fick en del stickat på väg hem igår, min Bat Shawl växer sakta med säkert. Ju längre jag stickar, desto längre tid tar ju varje varv. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska ta med den på semestern, eller om jag ska sticka fingervantar av ett helt fantastiskt ullgarn jag fick av svärmor. Samma flätmönster om på sockorna jag gjorde förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)