torsdag 17 juni 2010

Två nystan Delight... Tips?

Mitt bland alla mormorsrutor kan man tro att jag helt glömt det där med stickning. Men icke. Idag sitter jag och letar mönster på Ravelry. Jag har två nystan Drops Delight som ligger här och bara väntar på att få bli nåt. eftersom det är ett så mjukt garn funderar jag på en sjal. En nätt sjal, gärna med med hålmönster. Något lite mer krävande en mormorsrutor, men inte för komplicerat, jag vill inte ta mig vatten över huvudet och tröttna...
Någon som har tips på gratismönster på internet? Jag har funderat lite på en Citron, men jag vill gärna ha en mer långsmal sjal i stil med den här (ravelry-länkar, registrering krävs).
En mysig sommarsjal att svepa över axlarna om kvällen (och som håller myggen borta från axlar och hals...).
Två nystan Drops delight har jag som sagt liggande till det här projetet, så det får inte bli en allt för stor sjal. Jag har ett tredje nystan ligger, men det är i en annan färgsättning. De går visserligen att kombinera, men helst vill jag att mina två tänkta nystan ska räcka

Bland de planerade framtida projekten finns fler elefanter och något till systerdottern Matilda som fyller ett år i augusti. Så nog fortsätter jag sticka trots att mormorsrutorna gjort intrång i mitt liv (och vardagsrum)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)