torsdag 17 juni 2010

Rättvist!

I söndags hade jag ju som jag tidigare skrivt ett litet födelsedagskalas, men eftersom jag nu är så pass vuxen att födelsedagar betyder annat än att man får presenter så bad jag mina gäster att inte ge mig nåt. Om de ändå tyckte att man måste ge bort saker när någon fyller år så fick de gärna tänka på bättre behövande. Detta ledde till att Rädda barnen fick ett bidrag och att Unicef skickar 134 påsar vätskeersättning till behövande barn. Tack för det! :) Vännen Annie och hennes pojkvän Johannes kompromissade, så av dem fick jag den jättefina lådan med kryddor på bilden. Kryddor kommer alltid till användning, och eftersom de dessutom ska vara schysst odlade så var det ju en riktigt bra present! Jag har precis tagit bort skyddsplasten, och en exotiskt doft av curry och kryddnejlika sprider sig i lägenheten. Kanelstänger (riktig kanel, de man köper i affärerna är av en annan typ), curryblad, rostad och orostad curry, kardemummakapslar, chili, svartpeppar, senapsfrö, torkat citrongräs och kryddnejlikor ligger i lådan. En fin trälåda med två fack. Undrar om den är lagom lång att förvara strumpstickor i... Det kan vara på gränsen...

6 kommentarer:

  1. Så omtänksam du är! God ide att ge till behövande istället!

    SvaraRadera
  2. Tycker faktiskt som du, men jag får ju ändå.
    Den där presenten var riktigt bra, för kryddor använder man ju alltid ändå.
    Kan nästan känna doften, mmmmmmmmmmmm

    SvaraRadera
  3. Mia stickar: Jag har ju nästan allt jag behöver redan, och att få umgås med nära och kära var mycket mer värt än några presenter för min del. Vuxenpoängen haglar...

    Rosenvante: Jag fick ju lite presenter från familjen och så, så jag fick ju en del ändå. Cykel och bidrag till resa bland annat...

    SvaraRadera
  4. Vilken fin present, vet du var den är köpt? Jag skulle kunna tänka mig att ge bort en sådan själv!

    SvaraRadera
  5. Maleviks rosenträdgård: Det var en jättebra present. Praktiskt, snygg, användbar och rättvis!

    Monica: Jag gissar att den är från Världsbutiken Globalen i Uppsala. http://www.globalen.nu/

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)