fredag 28 augusti 2009

Helg!

Och så var det helg igen. Känns som om veckan bara försvunnit. Kanske för att jag inte fått så mycket gjort... Som tur är verkar Doktor Porsche ha rätt, och jag mår väldigt mycket bättre än för ett par dagar sen.
Mötta David nere på stan när han jobbat klart. Vi gick på biblioteket och lånade alla Pelle Svanslös-böcker de har. Vi har ett litet gemensamt projekt på gång. David kanske inte är så pysslig av sig, men han är klurig. Det kan bli riktigt bra om vi får till det här! Men för att lyckas krävs en del research först, och det är det vi ska ha böckerna till. Tur att de är lättlästa!

Om jag inte var "ledig" för jämnan, och dessutom bara legat på soffan den senaste veckan, skulle jag väl känna att det var skönt med en helg så att man fick ta det lugnt och bara mysa... Nu tycker jag ju ändå att det ska bli skönt att bara mysa med David och ha det bra, vi kanske äter en god middag i morgon eller hittar på något skoj. Spelar spel eller något liknande. Tror inte att det blir några äventyr i skogen med tanke på att jag inte har så mycket ork än.
Det är ju Salamässan nu i helgen också, och David ska stå där och göra reklam för hemvärnet på söndag. Själv vet jag inte om jag ska gå dit. Har en fribiljett, men det är sällan man hittar nåt skoj tycker jag... Kanske bättre att försöka lägga all energi på att bli helt frisk. Om en vecka ska vi åka på fjällvandringssemester med mina föräldrar, och då vill jag ju ha lite ork...
Eftersom David är borta större delen av söndagen hoppas jag att jag kan få min hemliga stickning klar under helgen. Det borde inte vara omöjligt.
Men nu börjar det bli dags att göra middag. Ska se vad jag hittar i gömmorna. Vi har en hel del hemma, men fantasin är inte på topp. Speciellt inte när jag knappt känner några lukter... Blir mindre kul att äta då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)