fredag 21 augusti 2009

Feber igår

Hade en släng feber i går... Brukar ha ca 36,8 normalt, men igår var det upp på 37,9. Kollade i morse och låg tempen på drygt 37. Känns mycket bättre idag överhuvudtaget. Lite tjockt i halsen och lite huvudvärk, men jag fryser inte alls och är inte alls hängig. Skönt!
Hade en slödag, tyckte jag hade rätt att ta en sån, och stickade och halvsov framför TVn. Skulle ha gjort lasagne, men just när jag skulle koka tomatsåsen märkte jag att löken var slut, och då hade David just varit och handlat... Så det får bli lasagne idag istället. Brukar göra en vegetarisk variant med spenat, keso, riven ost och tomatsås. Sen häller man mjölk över, lite extra ost och in i ugnen. Tänkte testa hur det blir med kantareller i den här gången, vi har ju en del i kylen nu, och både jag och David är överraskade att han tyckte det var så gott. Han är inte så förtjust i svamp annars, men smörstekta kantareller gillar han.

Lovade ju visa vad jag stickat till systerdottern, så här kommer bilden. En tröja med flätmönster, elefanten Leif, en mössa, åtta par sockor i tre olika storlekar, en tvättlapp/dregeltrasa och fyra haklappar som jag köpt, men fribroderat olika figurer på. Det mesta får hon växa i, stickade inte minsta storkelen på tröjan t ex, för vem vill ha en tjock tröja i ullblandning på sensommaren? Nu blir den förhoppningsvis lagom stor nån gång på senvintern istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)