torsdag 27 januari 2011

Tiden går fort när man har roligt

Jag vet inte vart tiden tog vägen igår. Mamma och jag gick på stan och tittade på fina saker, och sen helt plötsligt så var det bara en timme kvar innan min kurs skulle börja. Så vi gick snabbt och köpte en tekanna till pappa (mamma har flyttat till en egen, jättefin, lägenhet, ingen är osams med nån, utan de har bara gått vidare med sina liv på varsitt håll.) och te till både mamma och pappa. Sen kom jag på att jag hade ju inte köpt nåt garn än! Gravid och tankspridd uppenbarligen! Vi hade inte varit i den delen av stan över huvudtaget... Så vi gick mot Yll&Tyll och klappade fina garner (jag kan gå där nån timme och bara titta och klappa. Önskar jag vore rik så jag hade råd att köpa mer fina garner att göra fina saker av...) innan jag hittade rätt garn högt upp på en hylla. Det blev fyra nystan mullvadsfärgad och ett nystan hallonröd M&K Eco babybomull till min kofta. Det hallonröda är mer intensivt i färgen, inte alls så korallröd som fotot visar.

Sen var det dags för kurs. Otroligt givande att få byta erfarenheter med andra kursledare. olika problem, konflikthantering, vad vi kan få mer stöd från kontoret med och sånt. Sen är det alltid intressant med olika inlärningstyper och pedagogiska grepp. Att kalla det för kurs är egentligen lite fel av mig. Det är en ledarintroduktion står det på pappret. Jag vet inte om jag håller med om det heller. Men jag tycker det är jättebra att de här sammankomsterna finns, och jag önkar att de var fler.

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt garn.
    Skönt att dina föräldrar inte bråkar, utan bara gått vidare sina liv och fortfarande är vänner.
    Är ju skild och vet ju hur jäkligt det där kan vara ibland, de där elaka tjuvnypen.

    SvaraRadera
  2. De verkar bara bli bättre vänner av att inte bo tillsammans, så det här var nog det bästa som kunde hända. Det tar bara 25 minuter med bilen mellan dem, så det är ju inga problem att hälsa på båda två när jag åker dit.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)