lördag 29 januari 2011

Ingen dator...

Ingen bra start på dagen idag. Jag hade svarat på ett mail och kollat de där sakerna jag brukade kolla, sen dök det upp en pop up från Windows Scan som påstod att jag hade en massa fel på min dator och att jag måste vidta en massa åtgärder. Jag tyckte det kändes bekant, så jag googlade, och mycket riktigt var det en trojan som jag har bråkat med förr. Tyvärr så verkade den ha blivit mer aggresiv för ett par minuter senare stängdes alla program ner, datorn startade om, och sen blev allt svart. Då stängde jag av den och drog ur sladden (inte vet jag, det kanske hindrar nånting att bryta sig in mer i alla fall). Så nu sitter jag utan dator. Alla mönster jag sparat (ett par hundra?), alla bilder (för det där med att göra back up-skivor har jag liksom inte kommit mig för med) och en massa annat är bara borta. *suck* Det är så typiskt!

Just nu har jag lånat Davids dator, och det får jag säkert göra framöver oxå, men om det blir färre blogginlägg och färre bilder nu ett tag så vet ni varför.

4 kommentarer:

  1. Usch vad trist. Och det med att spara någon annanstans också är vi nog ganska många som slarvar med... hoppas att det löser sig med din dator!

    SvaraRadera
  2. Surt som bara fan, vet hur det känns =/

    SvaraRadera
  3. Rosenvante: Det är bara förnamnet... Kanske har ajg lärt mig en läxa... Gör backuper och se till att uppdatera virus-program!

    Monica: Har jag tur så har jag sparat större delen av alla mösnter på usb-minne också, men alla bilder...

    Brodern: Jo, du om någon har ju varit med om det. Kanske en extern hårddisk att skulle vara ett trevligt tillägg till nästa dator.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)