måndag 8 november 2010

Små katterna är lustiga att se

Nu har vi varit ute och åkt igen. I fredags åkte David och jag till Linköping för att hälsa på Davids bror, titta på studentspex och ha kul. Och kul hade vi!
På lördagen kom deras föräldrar också till stan, så alla såg spexet tillsammans. Får jag säga det själv tycker jag att det var en väldigt trevlig helg. Saknar Porsche, men nu när jag kollade mailen hade min bror skickat bilderna han tog på katterna, så jag tänkte att jag skulle dela med mig av dem nu. Det är mobilbilder, så om de är suddiga/gryniga eller lite märklig färgåtergivning så hoppas jag ni har överseende.

Här är alla tre katterna. Porsche på stolen, mammas och pappas katt Anders längst fram och Tobias lilla blyga grå kisse gömmer sig längst in. Det här var väl första gången Porsche inte fräste när någon av de små var så nära honom. Här ligger han väldigt hopkurad och vinkeln gör att han inte ser så mycket större ut, men det är han...

Anders och den grå kissen busar i köket (klicka för att få bilden större). Man ser även tån på en socka pappa fick i födelsedagspresent i översta vänstra hörnet. Restgarnssocka av garner jag fått efter farmor. Ville inte fästa några trådar innan han provat dem. Herrsockor av tjockare garn ser alltid så enorma ut, men sen brukar de sitta bra på fötterna ändå märkligt nog.

Sen har vi en bild som är lite nyare. Eftersom det inte är någon svart katt, utan en grå, långhårig så är det kanske uppenbart att det är Tobias lilla blygis som smyger på något under hans skrivbord. Jag hoppas kunna bjuda på en bild där man ser bättre hur fantastiskt vacker den är någon gång snart. Bättre bilder på Anders kanske jag kan visa redan i slutet av veckan. Jag ska åka och hämta hem Porsche om några dagar, och den här gången ska jag inte glömma kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)