torsdag 3 september 2009

Packa Porsches kappsäck

Idag ska jag börja packa inför fjällsemestern. Vi tvättade igår, eller snarare David tvättade igår. Så fort jag går ner i tvättstugan är det en jätteläskig tant där. Hon brukar räkna upp allt hon ringt och klagat på under de senaste dagarna, och blir sen arg på mig för att jag inte ringt och klagat på något...
Jag tycker alltid att det är svårt att veta hur mycket plats packningen tar. Det får ju inte bli för mycket... Visst, vi ska bo i stuga så jag ska inte släpa på en massa packning på fjället. Däremot ska det vara möjligt att ta sig till bussen, och inte minst att ta sig in på bussen. En del har väldigt smal mittgång, och nu ska jag lycka ta mig fram med kattbur, ryggsäck och resväska... Nu gäller det förståss att Porsche lånar ut resväskan... Han har nämligen utsett den som in nya säng. I natt skulle han inte sova på sin filt i fotänden av sängen. Han lade sig bestämt på min resväska och somnade där.
Jag antar att han kommer att assistera mig med packningen också. Det brukar vara svårt att undvika om man inte stänger ut honom ur rummet.

Jag ska ställa mig och skrubba citroner och skära dem i småbitar idag också. Vi köpte ett kilo citroner till ett väldigt bra pris innan jag blev sjuk, och de har inte blivit dåliga än som tur är. Så ska jag koka marmelad så får det bli idag. Jag hoppas vi har socker så det räcker. Det går mycket socker till marmelad normalt, och när man kokar på citroner går det ju inte direkt mindre...

Helst skulle jag vilja hinna stcka klart min hemliga stickning under dagen. Vi får se om det är möjligt. men marmeladen sköter ju sig själv långa stunder, så jag har ju lite tid att sticka.


Min kompis och näst intill granne Benitha var här och drack te och tittade på Tonari no Totoro igår. Jättemysigt att träffa henne! Jag fick några stickuppdrag av henne, så nu har jag några projekt som jag inte behöver fundera över så mycket framför mig. Skönt! Annars är det svårt att börja på nya saker... Jag river upp nya saker 3-4 gånger innan jag väl kommer igång och bestämmer mig för vad jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)