måndag 28 september 2009

Bytt till basker

Jag älskar min basker!
Det första är torr nu. Den som jag stickade i mjukt ullgarn. Den är supermysig och hur skön som helst. Den kunde förstås ha varit liiite pösigare. Men det kan gå att ordna om jag blockar om den... En perfekt mössa så här i början av hösten innan det är riktigt kallt, men man vill ändå ha något på huvudet. Om jag använder mönstret fler gånger, vilket jag säkert kommer att göra, ska jag kanske sticka in en elastisk tråd i resåren så töjs den inte ut lika lätt.
Försökte ta bild, med det vill inte bli bra när man försöker ta på sig själv. Dessutom verkar batteriet i vår kamera ha gett upp. Kameran funkar bara någon minut, trots att den är nyladdad... Sen påstår den att batteriet är tomt. Inte kul alls!
Vad nästa stickprojekt blir vet jag inte riktigt. Har en lista på grejer som ska göras, men det är ingen av dem som känns riktigt spännande just nu.

Igår satt jag och sorterade garn efter material och plockade undan de flesta av alla garnnystan som låg på bordet och i fåtöljen... Insåg att jag har rätt mycket restgarner av olika slag... Men vad ska jag göra av dem? Det är så otroligt olika garner de flesta av dem, så det är svårt att blanda också. Mina Baby Pascal-rester ska jag i alla fall sticka tomtar av till jul. Men just nu är det inte så lockande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)