måndag 5 juli 2010

Kommer ni ihåg den här?

Barndomsminnen... Fast på svenska då. En smårepig vinylskiva med Fraggel-musik...



It's neat and it's sweet.

It's a ding dong treat,

Knittin' socks for little feet.

Just sittin' with your knittin' all day long.

You know, knittin's friendly,

And knittin's fun.

Knittin's good for everyone,

And that is why we sing this knittin' song.

Well it's knit one purl two.

What's a Doozer gonna do,

With a gol-darn,

Ball of yarn?

It's stitch three drop four.

Pitch that knittin' out the door right now.

There's a green, there's a red.

There's a knot in my thread.

A knitter needs his noggin read,

So don't come 'round and speak to me of yarn.

You can k-nit all day and k-nothin' fits.

'Cause only k-nitwits like to k-nit,

And k-nittin' k-needles just ain't worth a darn.

Well it's knit one purl two.

What's a Doozer gonna do,

With a gol-darn,

Ball of yarn?

It's stitch three drop four.

Pitch that knittin' out the door right now.

4 kommentarer:

  1. "Mea mea!" (mera mera) sa Zach när sången var slut. Så nu är vi inne på tredje varvet... :)

    SvaraRadera
  2. Väckte förvisso barndomsminnen, dock inte mina egna utan Davids. Men det här avsnittet tror jag inte jag har sett. De verkar ha det trassligare med garnet än du. Här gick den också tre varv: först ett där jag lyssnade och läste texten, sen ett där jag lyssnade och tittade, och så kom Tomas och var nyfiken, så vi tog den en gång till.

    SvaraRadera
  3. Heidi och Zach: Nu vet ni vadför jag är som jag är... Jim Henson var ett geni! Att Den Allvetande Skräphögen Matilda finns i samma serie gör den ju inte sämre. ;)

    Anonyma svärmor: Jag kan trassla in mig rätt bra ibland jag med, men riktigt så illa är det inte som tur är. Jag minns inte heller att jag sett det avsnittet, så det var desto roligare att hitta den här. :)

    SvaraRadera
  4. Heidi och Zach: Nu vet ni varför jag är som jag är... Att den Allvetande Skräphögen Matilda finns i samma serie gör den ju inte sämre. Och trallvänlig musik! ;)

    Anonyma svärmodern: Jag kommer inte heller ihåg det här avsnittet, men musiken glömmer man inte så lätt. Skivan spelades rätt mycket när jag var liten...

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)