onsdag 2 december 2009

Återbesök på Wij

En mycket tidig morgon (5.30 ringde väckarklockan) idag. Frost, fem minusgrader och en gigantisk fullmåne gjorde det lite lättare att acceptera ödet. For iväg till Ockelbo för att träffa klasskompisar och smyglyssna på en föreläsning om företagande. Hade fått klartecken av läraren innan, så det var inte jättebusigt...
En jättebra föreläsning. Inspirerande och informativ. En kvinna som startade ett eget trädgårdsföretag för sju år sen som berättade om sin kundkrets, hur hon gått tillväga, företagets utveckling och växande och väldigt mycket saker som man ska veta men som ingen talar om för en när man ska starta eget. Tips på bidrag som finns att söka, tips på nätverk som finns i vissa kommuner och annat. Är jätteglad att jag tog mig upp på morgonen.
På eftermiddagen mötte jag upp vännen Susanne som ska sova här ett par nätter. Kul att träffa henne och alla klasskompisar igen.
Ångrar lite att jag inte gick genom Skogens Trädgård och tog kort i morse. Många är fascinerade av den, men den är aldrig så vacker som när rimfrosten ligger tjock på gräsen. För hoppningsvis är det lika kallt i morgon, så kan jag ta kort då. Jag är inte så förtjust i Ulf Nordfjells skapelser annars, det är för raka linjer och för "rörigt" i planteringarna för min smak många gånger (entrén till Linköpings Trädgårdsförening är ett bra exempel på det). Men nu på senhösten/vintern när alla pastelliga blommor vissnat finns ett lugnt i planeringen. Vackra vinterståndare sträcker sig mot den bleka vintersolen och rimfrosten gnistrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)