torsdag 26 mars 2009

Trädgårdsmässan

Ni som går på Nordiska trädgårdsmässan nu i helgen, glöm inte bort att titta in till mina klasskompisar i Wij Trädgårdars monter. Montern har tagits fram i ett samarbete mellan studenterna och Wij trädgårdar. Vi fick göra förslag i modellform som sen Wij trädgårdar har utgått ifrån för att ge montern sitt slutgiltiga utseende. (Min grupp bidrog med idén att använda björkved och tulpaner som symbol för eld. Hurra för oss!)


Den här bilden är från i höstas när vi hade skördemarknad. Vi ägnade några dagar åt att koka äppelmos, göra örtsalt, äppelsaft och mycket mer som vi sen sålde på skördemarknaden på Wij. När jag tänker tillbaka har vi jobbat rätt mycket med exponering av varor. Samma princip kan ju många gånger användas när man planerar rabatter, så jag tycker det har varit bra övningar så här i efterhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)