måndag 25 maj 2009

För fint väder för att sitta här...

Nu har det gått alldeles för långt mellan uppdateringarna... Det finns mycket att skylla på... fint väder, jag har varit hos mina föräldrar och planterat måbärshäck, rensat och stökat runt i bodarna bakom farfars hus. Min bror har fått hem Guitar Hero Metallica, så i fredags eftermiddag satt vi och spelade det. Otroligt kul! Det är ett bra spel normalt, och är det dessutom bra musik så skadar det ju inte!
Stickningen rusar iväg, har bara lite, lite kvar på min kofta, sen ska den blockas. Jag har stickat fem små babysockor i restgarner. Balkongen ser ut som ett växthus med alla små plantor som sakta med säkert växer. Har sått ängsblommor i en skål i borstad aluminium (lecakulor i botten och en fiberduk mellan leca och jord fixar dräneringen), hoppas få lite klint, lin och vallmo bland annat. Det gror riktigt fint, så jag kommer att få gallra där en del när de växt till sig lite. Tycker det är svårt att bredså, jag vill alltid så mycket tätare än vad man ska. Jag petade ner lite luktärter i jord i går också, och från mammas trädgård har jag tagit hit oregano, pepparmynta, grönmynta och citronmeliss.
Tomaterna växer och har blivit ganska ståtliga buskar nu. Det fattas bara lite tomater på grenarna nu. Jag leker humla, men jag hoppas att några riktiga ska hitta mina plantor medan jag är borta.

Släkten har börjat röja i farfars hus, och de hittar en massa spännande saker. Jag har fått deras stereo, så jag kan äntligen lyssna på musik när jag vill, och inte när stereon har lust att funka... Massor av terracottakrukor skulle slängas, så jag och mamma tog hand om dem. Helt fantastiska gamla pepparkaksformar täntke de också slänga, men även dem räddade jag och mamma. Så nu har jag ett mått som ser ut som en blandning mellan en pitbull och en get! Och en gris med dubbelhakor! Man blir lycklig bara av att se dem och jag längtar nästan till julen så jag får använda dem..
Farmor sparde ju så mycket små lappar och annat skoj, så pappa kom hem med den här lilla sagan som jag tydligen hade hittat på när jag var två år gammal. Jag pratade väldigt tidigt, nu i efterhand har jag förstått att mitt språk när jag var två motsvarar förväntningarna man har på en fyra-åring ungefär...

2 kommentarer:

  1. Vad söt saga! Det behöver inte vara så komplicerat alltid!

    SvaraRadera
  2. Woa:
    Tack tack! Det roliga är att bärplockning och sagor ligger mig varmt om hjärtat även nu 25 år senare. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)