torsdag 28 maj 2009

1000 besökare!

Så har jag passerat 1000 besökare på bloggen. Lite häftigt, trodde inte det skulle gå så pass fort, speciellt när jag knappt uppdaterat under den senaste månaden. Så småningom kanske det kommer en liten tävling/utlottning, men jag vill nog ha några tusen besökare till först. Och om jag uppdaterar bättre och oftare blir bloggen lite mer spännande både för mina läsare och mig själv.
Idag händer inte mycket. Jag tvättar just nu, ska strax ner i tvättstugan. Annars håller jag på att uppfinna ett mycket enkelt mönster på torgvantar. För en gångs skull har jag skrivit ner vad jag gör när jag frihandstickar. Gjorde en torgvante först, men blev inte nöjd med passformen. Blir det här mönstret bra kommer jag nog att lägga ut det här så småningom. Jag stickar mycket just nu. Har stickat en liten babytröja med flätmönster till syrrans bebis. Första gången jag stickar nåt seriöst med flätor, efter ett mönster, och det blev riktigt bra. Ett gäng babysockor har det blivit oxå. Ett jättebra basmönster, och sen kan man variera garner, mönster och färger som man vill. Baby Pascal och Drops Alpacka fungerar utmärkt och man vill ha ett mjukare garn än Drops Fabel.

Jag fick en hel låda garner efter farmor
(också räddat från kontainern...), både raggsocksgarner, viscose/akryl-blandningar och lite grövre restgarner i akryl. Inte det mest spännande att sticka större projekt i, men perfekt för restgarnsprojekt och dekorationer. Viscose-blandningen kommer det i alla fall att bli barnkläder av. Ljuvligt mjukt blir det färdiga resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)