onsdag 9 december 2009

Som på nålar

Det är nog fler än jag som pirrigt sitter och väntar nu. På Iron Maidens hemsida uppmanas man att kolla kl 6pm, GMT. Den turnerade festivalen Sonisphere har gått ut med att dekommer att släppa en stor nyhet under dagen. Datumet är bestämt, den kommer att gå av stapeln den 7 augusti i år (då också Iron Maidens sångare, Bruce Dickinson, fyller år). Men vilka spelar?
Att Iron Maiden ska vara huvudakt på festivalen i England är redan klart, och det brukar ju vara mer eller mindre samma band på alla ställen. Speciellt huvudakten.
Att Iron Maiden skulle spela är ju inte otänkbart... Då ska vi dessutom lägga till att brorsan läst på Metallicas fanclub-sida att de ska spela på festivalen i Polen... Fler än jag som hoppas på att man kanske skulle kunna få se två riktiga giganter under samma kväll?
Hm... Inte undra på att man är lite pirrig!
Mer nyheter på si så där två timmar.
Det känns visserligen som om jag är lite gammal för festivaler, men publiken brukar ha en lite högre medelålder på den här typen av tillställningar än t ex Peace and love och Arvikafestivalen. Och eftersom det är en endagsfestival och verkar bli ett riktigt bra band som spelar där så...
Tror jag ska skriva ett brev till tomten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)