måndag 27 april 2009

Soligt och fint

Idag fyller David år! Grattis på födelsedagen, älskling!

Det har varit en väldigt solig och fin helg här i Sala. I lördags kom våra vänner hit, och vi ha ätit middag och spelat spel med dem. Sonen var väldigt nyfiken på Porsche, och Porsche var ganska nyfiken han också. Även om han var väldigt blyg och helt höll sig på ett par meters avstånd.
I går tog vi en promenad på förmiddagen, bort till Måns-Ols där vi drack kaffe/te och satt och myste vid vattnet. Gick förbi underbara vitsippsbestånd, och jag kunde inte låta bli att ta några inspirationsbilder...




Överhuvudtaget var det en väldigt trevlig helg, även om jag var äckligt trött på lördagkvällen...

I går eftermiddag fick jag några centimeter stickat på ena framstycket till koftan, men jag var för trött för att koncentrera mig. Just nu blir det väldigt lite stickning tyvärr, har ju städat, bakat och pysslat en del istället.
Idag har jag det sista att fixa Davids födelsedagspresent. Jag har en planerad överraskning som jag har tänkt hinna fixa också. Och så finns det en hel del disk... David bakade två sockerkakor för att ta med sig till jobbet igår, och så är det all disk från gårdagen kvar. Det blir väldigt mycket mer disk om man är fyra än två som äter har jag märkt. Men bara man kommer igång så går det rätt fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)