torsdag 14 april 2011

Långt inne i bebisbubblan...

Vad ska man skriva om när man är långt inne i bebisbubblan egentligen? Jag vill inte göra om min trädgårds- och stickblogg till en mammablogg. Visst kommer sonen att figurera här lite då och då, precis som Porsche, men jag vill inte ändra inriktningen på bloggen helt.

Just nu stickar jag inget. Jag har en kofta i Drops Safran som jag började på innan han föddes och som inte är klar, men just nu känner jag bara inte för att ta tag i den. Antar att jag är lite för mosig i huvudet eftersom jag inte sover riktigt så mycket som jag borde (men jag brukar sova middag de flesta dagar), något mer komplicerat är rätstickning, eller möjligen slätstickning i raka stycken känns för komplicerat just nu. Ökningar och minskningar skulle glömmas bort... Och ska jag sticka vill jag ju sticka nåt roligare än så. Nä, just nu nöjer jag mig med bebisgos, amning och blöjbyten. Det är ju inte helt fel det heller.

Igår var de nyblivna farföräldrarna här och hälsade på sin sonson. Inte helt oväntat gjorde han succé. Än är det ingen som inte blivit charmad... Han fick en jättesöt nalle som nu sitter i hans säng tillsammans med lilla pandan, och en fin trä-mobil (en sån man hänger över säng/skötbord alltså, inte en telefon) med segelbåtar och en fyr. Jag ska fixa något sätt att hänga upp den bara, sen kommer den säkert att bli populär när han börjar fixera blicken. Klara fina färger, och jag är ju lite svag för leksaker av trä...

7 kommentarer:

  1. Grattis!
    Härligt att allt gått bra för er och vilken stor kille du fick trots att han kom så pass för tidigt.
    Njut nu för tiden går fort ska du veta.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gilla mycket att läsa det du skriver gumman! :-)

    kram Annis

    SvaraRadera
  3. Rosenvante: Tack. :)Jo, både vi och barnmorskan var förvånade att han var så stor. Njuter gör jag verkligen. Äntligen är han här, vår lille charmknutte!
    Kram

    Annis: Du får komma och hälsa på när du har tid! Sniffa lite bebislukt och pilla i världens mjukaste nacke. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättemassor av tack för igår!!! Har idag visat bilder för alla som vill se, och en del som kanske inte vill se också, på jobbet och kören. Alla uttryckte sin stora förtjusning. Något annat kan man ju inte göra inför den anblicken.
    KRAM!
    Svär- och farmor

    SvaraRadera
  5. Kära ni, vad söt han är er plutt! Även när man inte ser ögonen...Men nu undrar jag: hur har mötet mellan Porsche och son gått? Dvs hur reagerar P??
    Massor av kramar från moster, extramoster o gammelmoster, samt mina katters mamma.

    SvaraRadera
  6. Svärmor: Tack själv! Han är ju rätt söt, det går inte att bortse ifrån. ;) Kram

    Moster med många titlar: Jag vet... ;) Men jag är ju lite partisk. Mötet med Porsche har gått över förväntan. Porsche är lite skeptisk, inte minst när lillkillen skriker. Men han springer inte och gömmer sig, och han har nosat på både huvud och fötter helt frivilligt. Igår satt jag med sonen i famnen när Porsche hoppade upp i mitt knä. Mysigt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Bebisbubblan är ett trevligt ställe att vara på! Stanna kvar där så länge du bara kan! Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)