tisdag 7 juni 2011

Så blev det sommar...

Vi är redan en bra bit in i juni, och tiden bara rusar förbi. Patrik växer, skrattar och ser sig om i världen. Nån dag då och då får jag tid att sticka. Vi planerar lite för sommaren och njuter av tilvaron. Under sommaren ska vi till Gotland med Davids föräldrar och bror med flickvän, Patrik ska döpas och vi vill hinna göra en massa sommarmys bara vi i lilla familjen. Utflykter och sånt.

Någon som har några bra Gotlandstips förresten? Vi kommer att bo en bit från Klintehamn om jag minns rätt. Mysiga aktiviteter och utflyktsmål som passar alla åldrar, gärna barnvagnsvänligt. Finns det fikamöjligheter är det ett plus.

Syrensaft har jag läst om på flera bloggar nu. Låter ju onekligen spännande, så när vi var och hälsade på min pappa i helgen såg jag att syrenerna fortfarande blommar, men börjar sjunga på sista versen, så jag lockade en massa blommor och gjorde saft. Min snälla bror har lovat att sila upp den åt mig, för att ta med en hink saft utöver all vår packning på bussen hade blivit lite väl mycket... Det är rätt mycket som ska med när man åker nånstans nu. Vagn, bilstol, skötväska, kläder... Nu hade vi dessutom tubkikare och katten med oss också, så vagnen var rejält fullpackad. Tur att Patrik är duktig och sover mest hela tiden när man är ute och åker. Han vaknar nån gång och är hungrig bara.

2 kommentarer:

  1. Hela Gotland är som gjort för utflykter, om man har bil iallafall! I Etelhem som ligger inåt landet från Klintehamn, finns ett mysigt krukmakeri, med café. Fårö är väldigt vackert också, vi var vid Langhammars raukområdet (kan vara svårframkomligt med barnvagn). Vi har mest varit på östra sidan, där finns härliga familjevänliga badstränder i t.ex Åminne och Ljugarn. Visby är mysigt att strosa i, fik i varje gathörn. Garnaffärer finns det förstås... Atelje Huskroken i Ronehamn är trevligt. Och så åkte vi förbi flera mindre garnställen mellan Ronehamn och Slite men jag minns inte exakt var. Hoppas att ni får det skönt!

    SvaraRadera
  2. Monica: Jo, Gotland är ju perfekt på det viset. Tack för tipsen! Det är 11 år sen jag var där som turist senast, och då hade vi ingen bil. Senast jag var där satt jag mest under jord... Var på en lottaövning, och då höll vi till vid Tingstäde med gjorde nån utfykt till Visby också.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)